SODALI MUFFİN

Tatlı sever biriyim ancak oğlumun inek sütü alerjisi nedeniyle pek çok şeyi yiyemiyorum İçerisinde süt olan şeyleri bir düşünün. Çikolata, tereyağı, ....

Bu nedenle sodalı keke merak sardım.

Malzemeler


1 şişe soda
3 yumurta
6 türk fincanı tozşeker
3 türk fincanı sıvı yağ yada zeytin yağı
1 paket kabartma tızu,1 paket vanilya
8 türk fincanı un

Yapılışı

Yumurta ve tozşekeri mikserle yaklaşık 10 dakika çırpın içerisine sıvı yağı ekleyerek biraz daha çırpın sonra un, kabartma tozui vanilya soda ve içrisine arzu ettiğiniz bir ürünü ( fındık, portakal kabuğu, kakao  ne isterseniz ) katın ve karıştırın muffin kalıplarına veya kek kalıbına dökün 170 derece pişirin.

Not: Ben fındık aromalı un ve içerisine fındık ekledim. Servis yaparken kağıdından çıkararı ters çevirdim. üzerine dr. oetker böğürtlen sosu döktüm.

Afiyet olsun
Ağzınızın tadi hiç bozulmasın

0 yorum:

Yorum Gönder