PORTAKAL REÇELİ

Bu günlerde beni reçel merakı aldı. İlk olarak portakal reçeli sonra ayva reçeli yaptım.


Benim en sevdiğim reçel portakal kabuğu reçeli, o ağızda yayılan aromatik kokusu hımmmm:) aynı zamanda yapmış olduğum reçelden bir kavanoz susuz ayırırım ki, keklere kurabiyelere katabileyim.


Malzemeler:


6 adet portakal (3 su bardağı dilimlenmiş portakal kabuğu)
4 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 su bardağı portakal suyu
yarım limon suyu


Yapılışı:
  • Portakalların kabuklarını soyun ve küçük küçük doğrayın ve tencereye alın. Tencereye bolca su ekleyin ve 15 dakika kadar kaynatın. Aromatik tadını sevmiyprsanız iki kere bu şekilde süzün.
  • Kaynayan portakalların suyunu süzün ve soğumaya bırakın.
  • Tencerede şeker, 4 subardağı su, 2 su bardağı portakal suyunu karıştırarak kaynatın.
  • Portakalları atın ve orta ateşte koyu bir şurup kıvamı alıncaya kadar (yaklaşık 50 dakika) kaynatmaya devam edin.
  • Koyulaşan şurubun içine yarım limon suyunu katın ve 10 dakika daha kaynatın.
      Reçel ılındığında  kuru cam kavanozlara boşaltın.


Ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok severim ellerinize sağlık ayva ben de yapmıştım portakalı da siz aklıma düşürdünüz şimdi

Yorum Gönder